براي افرادي كه علاقمند به حوزه روبه رشد هوش مصنوعي هستند، خبر خوب اين است كه آينده مشاغل مرتبط با اين حوزه روشن است. در واقع، مهندسان یادگیری ماشین و دانشمندان داده برای سال‌ها در فهرست بهترین مشاغل Indeed بوده‌اند. علاوه بر این، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) فرصت هایی را در زمینه تحقیقات کامپیوتری و اطلاعاتی برای رشد 23 درصدی بین سال های 2022 و 2032 پیش بینی می کند.

از آنجایی که فراگيري هوش مصنوعی به دلیل ظهور ChatGPT و سایر فناوری های مولد اخیر افزایش یافته است، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه مشاغلی در این زمینه وجود دارد و چگونه می توان به آن دست یافت. مقاله زیر مروری بر مشاغل سطح بالاي هوش مصنوعی، و مهارت‌ها و آموزش‌هایی که برای دنبال کردن آن‌ها نیاز دارید، ارائه می‌کند.

در اين مقاله درباره مشاغل خاص در هوش مصنوعی و میانگین حقوق سالانه که می توانید انتظار داشته باشيد آورده شده است.

  1. مهندس هوش مصنوعی (AI).

 

مهندسان هوش مصنوعی  از هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین برای توسعه برنامه ها و سیستم هایی استفاده می کنند که به سازمان ها کمک می کند کارآمدتر شوند. مهندسی هوش مصنوعی بر توسعه ابزارها، سیستم‌ها و فرآیندهایی تمرکز دارد که هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا برای مشکلات دنیای واقعی بنامه‌هايي ارائه دهند. الگوریتم ها توسط داده ها “آموزش داده می شوند”، که به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند و عملکرد بهتری داشته باشند. مهندسان هوش مصنوعی می توانند به کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و سود و ارائه توصیه های تجاری کمک کنند.

میانگین حقوق: 113000 دلار

 

  1. مهندس یادگیری ماشین

مهندسان یادگیری ماشین شاغلاني هستند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را تحقیق، ساخت و طراحی می کنند. آنها سیستم های هوش مصنوعی موجود را حفظ و بهبود می بخشند. یک مهندس یادگیری ماشین اغلب به عنوان رابط با سایر اعضای تیم علم داده عمل می کند و با دانشمندان داده که مدل هایی را برای ساختن سیستم های هوش مصنوعی توسعه می دهند، همکاری می کند. آنها آزمایش ها و را انجام می دهند، تجزیه و تحلیل های آماری را انجام می دهند و سیستم های یادگیری ماشین را توسعه می دهند.

میانگین حقوق: 123000 دلار

 

  1. مهندس داده

مهندسان داده سیستم‌هایی می‌سازند که داده‌های خام را جمع‌آوری، مدیریت و به اطلاعات قابل استفاده برای تفسیر دانشمندان داده، تحلیلگران کسب‌وکار و دیگر متخصصان داده تبدیل می‌کنند. آنها داده ها را در دسترس قرار می دهند تا سازمان ها بتوانند از آن برای ارزیابی و بهینه سازی عملکرد خود استفاده کنند. مهندسی داده حوزه وسیعی است که تقریباً در هر صنعتی کاربرد دارد.

میانگین حقوق: 104000 دلار

 

  1. مهندس رباتیک

مهندسان رباتیک کاربردهای رباتیکی را برای بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی، تولید، دفاع و پزشکی توسعه می دهند. یک مهندس رباتیک محصولات جدید طراحی می کند یا نمونه های اولیه را برای آزمایش مونتاژ می کند. برخی ممکن است در محل کار در یک کارخانه تولیدی بر روبات‌ها در حین تولید نظارت کنند، در حالی که برخی دیگر عملکرد آنها را در دنیای واقعی نظارت می‌کنند. مهندسی رباتیک عناصر مهندسی مکانیک و برق را با علم کامپیوتر ترکیب می کند.

میانگین حقوق: 99000 دلار

 

  1. مهندس نرم افزار

مهندسان نرم افزار، که گاهی اوقات توسعه دهنده نامیده می شوند، نرم افزارهايي را برای رایانه ها و برنامه های کاربردی ایجاد می کنند. آنها از زبان های برنامه نویسی، پلتفرم ها و معماری ها برای توسعه هر چیزی از یک بازی کامپیوتری گرفته تا سیستم های کنترل شبکه استفاده می کنند. یک مهندس نرم افزار همچنین ممکن است نرم افزار ساخته شده توسط مهندسان دیگر را آزمایش، بهبود و نگهداری کند. اگر شما یک متفکر تحلیل‌گر هستید که از حل مشکلات و بهبود سیستم‌های دیجیتال لذت می‌برد، ممکن است این شغل برای شما مفید باشد.

میانگین حقوق: 119000 دلار

 

  1. دانشمند داده

دانشمندان داده تعیین می‌کنند که یک سازمان یا تیم چه سؤالاتی را باید بپرسد و به آنها کمک می‌کنند تا با استفاده از داده‌ها به آن سؤالات پاسخ دهند. آنها اغلب مدل های پیش بینی را توسعه می دهند که برای نظریه پردازی و پیش بینی الگوها و نتایج استفاده می شود. یک دانشمند داده ممکن است از تکنیک های یادگیری ماشین برای بهبود کیفیت داده ها یا محصولات ارائه شده استفاده کند.

میانگین حقوق: 127000 دلار